Wykorzystanie AI - sztuczna inteligencja w dziale księgowym, kadrowym i administracyjnym - 5 godzin wykładowych
Celem szkolenia jest przedstawienie, jak sztuczna inteligencja i narzędzia takie jak ChatGPT-4 mogą wspierać procesy księgowe w jednostkach gospodarczych, szczególnie w kontekście generowanie prostych raportów, odpowiadania na maile, przygotowanie formuł w excelu oraz tworzeniu prezentacji. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat najnowszych rozwiązań technologicznych i przepisów prawnych dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji w księgowości. Szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne zastosowania AI do automatyzacji i optymalizacji procesów księgowych, uproszczenia rutynowych zadań stanowiących obciążenie zespołów finansowo-księgowych oraz na identyfikację i rozwiązywanie problemów wynikających z licznych interpretacji przepisów prawnych. Szkolenie ma na celu zintegrowanie wiedzy teoretycznej z najlepszymi praktykami, umożliwiając uczestnikom efektywne wykorzystanie nowych technologii w codziennej pracy, zwiększając tym samym efektywność i transparentność finansową jednostek gospodarczych.
Grupa docelowa:
- Skarbnicy, główni księgowi i księgowi jednostek gospodarczych
- Referenci działów finansowo-księgowych
- Osoby odpowiedzialne za obsługę korespondencji, dokumentacji i raportowania
Wykładowca:
Jarosław Jurga - ekonomista, certyfikowany księgowy posiadający wieloletnie doświadczenie w zakresie finansów publicznych, praktyk specjalizujący się w zagadnieniach rachunkowości budżetowej. Ukończył studia podyplomowe z zakresu polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości oraz audytu wewnętrznego w jsfp. Szkoleniowiec, autor i współautor kilkunastu publikacji książkowych oraz licznych publikacji z obszaru rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych.
Program:
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w księgowości:
- wprowadzenie do AI
- omówienie potencjału AI w automatyzacji procesów administracyjnych
- akty prawne dotyczące AI
- uregulowania wewnętrzne dotyczące AI
- podstawy korzystania z AI dla automatyzacji zadań pracowników biurowych i administracyjnych - Wyzwania związane z AI:
- poufność i bezpieczeństwo danych
- zasady redagowania komend
- procedura korzystania z AI - Przegląd narzędzi użytecznych w pracy działu księgowego:
- Chat GPT
- Perplexity
- DeepSeek
- Copilot
- Gemini
- Clude AI - Prawa autorskie do generowanych materiałów:
- definicja utworu
- utrwalanie utworu
- kod programu komputerowego
- licencjonowanie praw autorskich
- możliwe pola eksploatacji materiałów wygenerowanych przez AI - Weryfikacja tekstu pod kątem plagiatu i tekstu wytworzonego przez AI.
- Wykorzystanie Chat GPT w pracy biurowej:
- przygotowanie formuł i automatycznych raportów excel
- przygotowanie prezentacji power point
- przygotowywanie tekstów
- tworzenie postów na social media - Interpretacja przepisów prawnych przez sztuczną inteligencję.
- Zastosowanie ChatGPT-4 w komunikacji i dokumentacji wewnętrznej.
- Metoda PARA w pracy administracyjno-biurowej:
- projekty
- obszary
- zasoby
- archiwa - Studia przypadków użycia AI w pracy administracyjno-biurowej:
- przygotowanie instrukcji i zarządzanie dokumentacją wewnętrzną z użyciem ChatGPT
- wykorzystanie AI na pracy z tekstem
- opracowanie streszczenia nowego aktu prawnego
- przygotowanie sprawozdań tzw. „opisówek”
- tworzenie raportów na podstawie określonych danych
- tworzenie diagramów wykorzystywanych w raportach - Podsumowanie i dyskusja o przyszłości AI w księgowości:
- omówienie studiów przypadków użycia AI w księgowości
- dyskusja o wyzwaniach i przyszłych kierunkach rozwoju
- sesja pytań i odpowiedzi, możliwość konsultacji indywidualnych projektów.
Uczestnik szkolenia będzie znał m.in.:
- możliwości sztucznej inteligencji w automatyzacji zadań administracyjnych
- narzędzia wspierające efektywną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną
- zasady pisania komend i promptów dających efekty przy pracy z AI
Uczestnik szkolenia będzie potrafił m.in.:
- wykorzystać ChatGPT-4 do tworzenia i zarządzania dokumentacją zidentyfikować rodzaj nakładów ponoszonych na środki trwałe w trakcie eksploatacji
- wykorzystać AI do analizy danych i przygotowywania raportów
- opracować teksty dane zawarte w arkuszach execl na potrzeby bieżącej pracy
W ramach szkolenia zapewniamy:
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf)
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu
ORGANIZACJA
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i zapłata należności w terminie wskazanym przez Organizatora (przed realizacją).
- Zajęcia prowadzone przez Internet, za pomocą platformy szkoleniowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy na czacie.
- Wymagania techniczne komputera lub tabletu: procesor dwurdzeniowy 2GHz, 2 GB pamięci RAM, system operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS3, połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps), głośniki/kamera/mikrofon.
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania poniższą tematyką.
Serdecznie zapraszamy!