Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
TRWA NABÓR
Typ:
Kursy krótkie
Tryb:
ranny
Opłata:
240,- zł od osoby
Zapisz się

Fundacje i stowarzyszenia – prowadzenie ksiąg rachunkowych i sprawozdawczość – szkolenie online – 6 godzin wykładowych

Cel szkolenia: poznanie zasad prowadzenia rachunkowości i specyfiki sprawozdań oraz rozliczeń podatkowych fundacji i stowarzyszeń.

Wykładowca: Anna Makal

Biegły rewident. Doświadczenie zawodowe w firmach audytorskich, główny księgowy w spółce należącej do koncernu międzynarodowego, doświadczenie w różnych branżach gospodarki: w jednostkach produkcyjnych i handlowych. Specjalista w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw z zakresu audytu, nadzoru księgowego, bieżącego doradztwa księgowo-podatkowego oraz optymalizacji podatkowej.

PROGRAM

1. Prawne aspekty funkcjonowania stowarzyszeń i fundacji – istota, statut, możliwość prowadzenia działalności gospodarczej
2. Stowarzyszenie i fundacja jako jednostki prowadzące działalność pożytku publicznego –, znaczenie działalności pożytku publicznego dla jednostek nie posiadających statusu OPP, warunki konieczne do uzyskania statusu jednostki OPP
3. Sprawozdawczość fundacji i stowarzyszeń – zasady sporządzania poszczególnych sprawozdań, terminy, zasady składania do KRS/KAS:
• Sprawozdania finansowe
• Sprawozdanie jednostek OPP
• Sprawozdanie merytoryczne fundacji
4. Prowadzenie ksiąg rachunkowych w fundacji i stowarzyszeniu.
• Rozporządzenie o uproszczonej księgowości
• Pełna księgowość – zasady podziału kosztów i przychodów na różne rodzaje działalności (dz. statutowa, gospodarcza, administracyjna)
• Ewidencja typowych zdarzeń – składki członkowskie, darowizny, subwencje, dotacje, sponsoring, wolontariat, zbiórki publiczne
5. Podatkowe aspekty funkcjonowania fundacji i stowarzyszeń
• Obowiązki rejestracyjne;
• Podatek CIT – zwolnienia od opodatkowania, zasady sporządzania deklaracji CIT, orzecznictwo;
• Podatek VAT – zwolnienia, obowiązek rejestracji do VAT, rozliczanie strukturą

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
  • zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

ORGANIZACJA

  • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i zapłata należności w terminie wskazanym przez Organizatora (przed realizacją).
  • Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć ClickMeeting.
  • Wymagania techniczne: komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
  • Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania poniższą tematyką.

Należność za szkolenie prosimy uiścić przelewem na konto:

33 1910 1048 2783 0443 9774 0001

 

Zapraszamy!

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
Dane drugiego uczestnika szkolenia
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
Dane czwartego uczestnika szkolenia
Dane piątego uczestnika szkolenia
Dane szóstego uczestnika szkolenia
Dane siódmego uczestnika szkolenia
Dane ósmego uczestnika szkolenia
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
Dane do faktury
Załączniki
Załącz

Zobowiązanie uczestnika szkolenia

ul. Piotrkowska 270, IX piętro
90-361 Łódź

tel. 42 631 95 29
tel. 42 631 95 23
fax 42 630 26 37

biuro@lodz.skwp.pl
kursy@lodz.skwp.pl
konferencje@lodz.skwp.pl
czlonkowie@lodz.skwp.pl
ksiegowosc@lodz.skwp.pl

33 1910 1048 2783 0443 9774 0001